22. syyskuuta 2011

Maslow



Joskus aikoinaan koulussa opettivat tarpeiden pyramidin.

Ruokaa
juomaa
turvaa ja
ystävyyttä.

Sitten vasta kaikenlaisia suomenruotsalaisille frouville tarkoitettuja hapatuksia.

Kulttuuria
kynttilöitä
juhlia ja
vasikansisäfilettä.

Sanomalehtiin kääriytyneen kulkurin näin kääntävän pyramidin kärjelleen.

Taloussivut
ulkomaat
kuolinilmoitukset ja
rikostapaukset.

Minua tietävämpi päivän puheenaiheista.


***

Runotorstain tämänviikkoisena haasteena "Mä lehden luin".


Kuva: Luc De Leeuw, CC BY-NC-SA 2.0

7 kommenttia:

Reijo kirjoitti...

soppa, saippua ja sielunhoito. Niinhän se.

Calendula kirjoitti...

Tietoa kaipaa kadunmieskin.

särkiä kirjoitti...

Maslowin tarvehierarkia! Pitkästä aikaa.. palasin koulun penkille. Mutta mä jäin pohtimaan tota viimeistä säettä. Kuka on tuo kulkumies...

Hihat kirjoitti...

Hyvä kuva, valot ja varjot.

Calendula kirjoitti...

Kuvahan ei ole minun, alkuperäiseen löytyy linkki tuosta postauksen alaosasta. Suosin Creative Commons -kamaa.

Dee kirjoitti...

Olen sen verran ulkona runoista että voin vain sanoa että joko pidän, en pidä tai en ymmärrä jotakin runoa. Vaikka en viimeisestä menekään takuuseen - vääriä tulkintoja _on olemassa - niin ainakin pidän tästä!

Calendula kirjoitti...

Kiitos, Dee :)